Snart jul og her hekles armbånd….

Juleforberedelsene er i full gang, og i dag var vi ute for å se etter juletre.

Knitrende snø, eller kanskje mest frost, for det var hele 12 blå… Bamse måtte selvfølgelig ta et snøbad. O’Lykke…

Har fått dilla på å hekle armbånd. Fant noen på Pintrest som jeg synes var så fine, og måtte bare prøve. Nedenfor ser dere noen av de jeg har laget.

For noen uker siden var jeg på hytta til Mamma og Pappa, og i vedkurven fant jeg restene etter den gamle bordkledningen som de skiftet i sommer. Måtte selvfølgelig ta med noen hjem for å forsøke et annen prosjekt, med decopage, også etter inspirasjon fra Pintrest.

IMG_20141213_163714 IMG_20141213_163759 IMG_20141213_175817 IMG_20141213_175855

Ble gjenskinn på bildene, slik at de ser «friskere» ut i virkeligheten. Malte først med akryl maling fra Søstrene Grene (genial butikk forresten…), deretter klippet jeg ut fugler fra en gammel pocetbok, vinger av stoffrester, litt pyntebånd, en dæsj med sølvspray og lakk lim over det hele. Morsomt prosjekt dette også. Fort og enkelt arbeid.

Straks er det bretting av papirstjerner her. De egner seg god til å legge ved julegavene. Noen kan henges under en kvist, andre blir en del av en uro, mens andre skal få være bordpynt.

20131220_201913 IMG_20121201_231534

Ønsker dere alle en fortsatt god adventstid.

IMG_20121213_235345

Om gunnesolum

Jeg er mamma til tre gutter og har en bonusdatter, matmor til Bamse og kona til Petter. Jeg elsker å være på hytta vår på fjellet, Spjøtvassbu. Der tilbringer jeg mye tid fra våren, når isen går til høsten og snøen kommer. Jeg liker å betrakte meg selv som en kreativ sjel, og Hjertegløtt vil være en fin måte å dele mine påfunn med dere.
Dette innlegget ble publisert i Decopage, Hekling, Jul og merket med , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

