Påskehøner og Bluebirds of happiness

Etter en tid med mye arbeid og skriving, og relativt lite strikketid, er det nå tid for å ta en liten Påske pause fra arbeidet. I alle fall en dag eller to tenker jeg å unne meg. Siden påsken nærmer seg, har jeg har surfet på nettet etter «fast-knitting» påske pynt…. Fant disse påskehønene på Sandnes.no 

 

Morsom, kjapp og lite krevende strikk passet nå….

Blue bird of happiness, er et annet strikkeprosjekt som jeg er i gang med… Disse er en del av min hverdagslykke. Blir i godt humør av å strikke disse små fuglene. Printer du ut et dikt eller en sang og legger ved en fugl, -vips har du en fin hverdags gave til en som trenger en oppmuntring…

Siden jeg er på hytta, tok jeg med litt restegarn fra Fabel print i blått/turkis. I morgen skal jeg på nærbutikken og se om de har gult garn. Tenker det kan bli pent i påskeriset 😄.

Her er mine Blue birds under produksjon:

Blue birds of happiness, er sagnomsuste fugler. På Wikipedia kan du finne litt info om fuglen.

Ønsker dere en god strikke påske;-)

image

Om gunnesolum

Jeg er mamma til tre gutter og har en bonusdatter, matmor til Bamse og kona til Petter. Jeg elsker å være på hytta vår på fjellet, Spjøtvassbu. Der tilbringer jeg mye tid fra våren, når isen går til høsten og snøen kommer. Jeg liker å betrakte meg selv som en kreativ sjel, og Hjertegløtt vil være en fin måte å dele mine påfunn med dere.
Dette innlegget ble publisert i Hverdagslykke, Strikk og tov, Strikking og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

