Pulsvanter og småstrikk

Pulsvantene med uglemønsteret på, var både så morsomme og enkle å strikke (og strikking med hjelpepinner var slett ikke vanskelig…), slik at det ble noen par etter hvert….

Har også fått strikket noen andre søte pulsvarmere. Tenker de legges i julegave kurven…kanten rundt strikket jeg av Ice garn som ble bestilt fra Tyrkia. Kjempe billig og raskt levert….faktisk veldig god service av DHL Express som leverte garnpakken på sykehuset, da jeg var innlagt der. Kanten på pulsvarmerne er strikket av Ice garn…

Når man ikke har stort annet å gjøre, blir det en del surfing på nettet på andre strikkeplogger og ikke minst gir Pintrest.com  god inspirasjon… Disse lykkefuglene syntes jeg var så søte. Mønstret var ikke vanskelig å oversette heller… er de ikke søte da?

Disse kan godt bli fine nøkkelringer, pynte pakker med  eller en liten venninnegave kanskje?

Inspirert av lyslykten jeg fikk i julegave av en venninne i julegave, satte jeg meg som mål å lære å hekle! Med hjelp av heklekurset på Drops håndarbeidskole satte jeg i gang med å lage små enkle hjerter…vet ikke helt om jeg fikk dreisen på det,  men de ble passe greie til å pynte lykkefuglen med. Jeg fant en annen enkel hekle oppskrift hos Silje på bloggen  Hjertero, og de er mine foreløpige favoritter.

Må legge til at jeg fikk heklet en lyslykt som ble pyntet med et heklet hjerte, men jeg glemte å ta bilde. Lykten har fått plass på hytta…

Kopptuer får man som sagt ikke nok av, og jeg som OL strikk er jo disse midt i blinken…

Ønsker dere alle en fiin vinterdag med noen bilder fra helgens hyttetur…

IMG_20140206_161646

Det vesentlige ved lykken er ikke rikdom og nytelse, men aktivitet, den frie utfoldelsen av evner, samt vennskap med gode mennesker. -Aristoteles-

 

Om gunnesolum

Jeg er mamma til tre gutter og har en bonusdatter, matmor til Bamse og kona til Petter. Jeg elsker å være på hytta vår på fjellet, Spjøtvassbu. Der tilbringer jeg mye tid fra våren, når isen går til høsten og snøen kommer. Jeg liker å betrakte meg selv som en kreativ sjel, og Hjertegløtt vil være en fin måte å dele mine påfunn med dere.
Dette innlegget ble publisert i Hekling, Hverdagslykke, Strikking og merket med , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

