Søndagslykke

For meg er søndagslykke i dag, å se den gamle, primitive kjøkkenbenken på hytta. Det er vått ute, en blanding av regn og sludd og jeg skal fremdeles holde meg inne og holde foten i ro. En riktig tålmodighetsprøve å holde seg i ro, spør du meg. Men jeg kan se den fine steinen med de slitte bordene på fra vinduet……og nyte utsikten til skipsleia hvor lastebåtene stamper seg frem….

Den gamle "kjøkkenbenken" på hytta som fremdeles benyttes på finværsdager.....

Den gamle «kjøkkenbenken» på hytta som fremdeles benyttes på finværsdager…..

Hendene fungerer imidlertid utmerket, og jeg har blitt ferdig med den mosegrønne lua i perlestrikk…. I mangel av en modell (det må jeg få gjort noe med…), benyttes bordet som fotounderlag… Lua ble helt perfekt, myk og god…. Jeg skal sy på to hjerteknapper i tre før den blir helt ferdig…det er litt søndagslykke å bli ferdig med nye strikkeprosjekter også…Snøen og kulden kan bare komme.

IMG_20131110_132046

Nesten ferdig lue,- mangler hjerteknapper i tre

Skal lage pulsvarmere også i samme farge med perlestrikk, men nå må jeg først starte på BVB vottene til Eirik minstemann…vi skal snart sule opp her på hytta og dra hjemover til farsdagsfeiring.

Ønsker alle pappaer en fin dag.

Om gunnesolum

Jeg er mamma til tre gutter og har en bonusdatter, matmor til Bamse og kona til Petter. Jeg elsker å være på hytta vår på fjellet, Spjøtvassbu. Der tilbringer jeg mye tid fra våren, når isen går til høsten og snøen kommer. Jeg liker å betrakte meg selv som en kreativ sjel, og Hjertegløtt vil være en fin måte å dele mine påfunn med dere.
Dette innlegget ble publisert i Hverdagslykke, Hytteliv ved sjøen, Luer, Strikk og tov, Strikking og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar